10 mai 2011

Never bite a boy on the first date - Tamara Summers


Résumé : I've got a few issues. I'm a vampire now. One of my classmates was found dead, with telltale fang marks. I didn't do it! (really!) Nobody believes me, so ... I'm going to have to find the real killer. I've already got three suspects. (three very cute suspects.) One more problem: I am seriously falling for one of them ... but what if he's the killer?

Traduction personnelle : J'ai quelques problèmes. Je suis un vampire. Un de mes camarades de classe est retrouvé mort, avec des marques de morsures. Je n'ai rien fait ! (vraiment !) Personne ne me croit alors... Je vais devoir trouver le vrai coupable. J'ai déjà trois suspects. (trois très mignons suspects) Un problème de plus : je craque sérieusement pour l'un d'entre eux... et si c'était lui le tueur ?

Mon avis : Voilà un livre plutôt original et franchement amusant ! Pour tout dire, je me suis surprise à rigoler franchement plus d'une fois !

Kira est une jeune vampire, qui avant d'être un être de la nuit (à qui le soleil cause une épouvantable migraine), est surtout une adolescente (presque) comme les autres.
Ses principaux soucis sont : les garçons, la mode, les garçons.

Parfois futile, parfois superficielle, parfois pas très futée, mais toujours la réplique bien sentie et un humour ravageur. Je l'adore !

L'écriture est un régal, les ficelles du roman bien trouvées et menées justement. La fin est une vraie surprise, les retournements nombreux et intéressants, l'identité du coupable bien cachée !

Bref, l'enquête de Kira et ses mésaventures sont un régal à lire, parfaits pour donner ou redonner le sourire :)

Ma note : 9/10

272 pages
Paru le 4 mars 2010

Entre dans le cadre du A-Z Challenge
Photobucket


In English !

This is a an original and really funny book! I found myself laughing out loud more than once!

Kira is a young vampire, who, before being a creature of the night (the sun gives her a terrible headache), is mostly a teenager (almost) like any other.
Her main concerns are: boys, fashion, boys.

Sometimes superficial, sometimes not very smart, but always a ready reply and a great sense of humor. I love her!

The writing is really good, a true pleasure to read, the plot is well found. The ending is a surprise, there are many interesting twists, the identity of the culprit well hidden!

In short, the investigation of Kira and her adventures are a delight to read, perfect to make you smile :)

2 commentaires: